V současné době se v rámci výuky II. třídy věnujeme symbolům zimy. S oporou o prezentaci, edukativní knihu Zima a rozličných pracovních listů si povídáme o zimním počasí, charakteristických zimních symbolech, hovoříme o hrách na sněhu, zimních sportech, sportovním vybavení a oblečení, upozorňujeme na nutnost přikrmovat ptáčky a zvířátka v zimě.
S ohledem na příznivé počasí, které přineslo dostatečnou sněhovou nadílku, jsme se rozhodli zprostředkovat výuku nejenom v učebně a specializovaných učebnách, ale také na školním hřišti. Vedle rytmizace a plnění pracovních listů podle individuálních schopností žáků jsme se v pondělí 23. 1. a úterý 24. 1. zaměřili na typický rys zimy – sněhuláka. V pondělí jsme zdokonalovali své výtvarné a pracovní dovednosti, seznamovali jsme se s rozličnými výtvarnými i nevýtvarnými materiály, z kterých jsme vytvářeli sněhuláky v různých velikostech. Našimi výrobky jsme pak zkrášlili společné prostory 1. poschodí. V úterý 24. 1. jsme aktivity přesunuli na školní hřiště, kde jsme společnými silami postavili sněhuláka. Vyzkoušeli jsme si, jak lze sníh mačkat a modelovat, jak rychle můžeme sněhovou kouli zničit a jak ji rychle zase opravit, mohli jsme sledovat vlastnosti sněhu. I přes studené ruce, neboť s rukavicemi nejsme příliš kamarádi, jsme si den skvěle užili a pokud bude přát počasí, těšíme se na další sněhové hry.
Zapsala: Mgr. Jiřina Muchová
Nejnovější komentáře